Regulamin sklepu internetowego basiakawka.pl
Dzień dobry!
Nazywam się Basia Kawka i jestem osobistą stylistką oraz twórcą produktów cyfrowych. Za pośrednictwem mojego sklepu dostępnego pod adresem https://basiakawka.pl możesz zakupić ebooki mojego autorstwa oraz zarezerwować i opłacić terminy indywidualnych usług.
Jest mi niezwykle miło, że obdarzyłeś mnie swoim zaufaniem i jesteś zainteresowany zakupami w moim sklepie.
Gwoli formalności, moje dane rejestrowe: STYLISTKA BARBARA KAWKA-KOS, Adres: ul. Hutników 15, 42-300 Myszków NIP: 5771989632
Poniżej znajdziesz regulamin, w którym zawarte zostały informacje m.in. o sposobie złożenia zamówienia i zawarcia umowy, formach płatności dostępnych w sklepie, czy postępowaniu reklamacyjnym.
W razie jakichkolwiek pytań, jestem do Twojej dyspozycji pod adresem e-mail kontakt@basiakawka.pl.
Pozdrawiam i życzę udanych zakupów
Basia Kawka
§ 1
Definicje
Na potrzeby niniejszego regulaminu, przyjmuje się następujące znaczenie poniższych pojęć:
- Kupujący – osoba fizyczna, osoba prawna lub ułomna osoba prawna,
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę niezwiązaną z bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową,
- Operator Płatności – PayU oraz PayPal
- Regulamin – niniejszy regulamin, dostępny pod adresem https://basiakawka.pl/regulamin-sklepu/,
- Sklep – sklep internetowy dostępny pod adresem https://basiakawka.pl/sklep/,
- Sprzedawca – Barbara Kawka-Kos, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą STYLISTKA BARBARA KAWKA-KOS, Adres: ul. Hutników 15, 42-300 Myszków NIP: 5771989632
§ 2
Postanowienia wstępne
- Za pośrednictwem Sklepu, Sprzedawca prowadzi sprzedaż usług oraz produktów cyfrowych, świadcząc jednocześnie na rzecz Kupującego usługi drogą elektroniczną zgodnie z § 3 Regulaminu.
- Regulamin określa zasady i warunki korzystania ze Sklepu, a także prawa i obowiązki Sprzedawcy i Kupującego.
- Do dokonania zakupu za pośrednictwem Sklepu nie jest konieczne spełnienie szczególnych warunków technicznych przez komputer lub inne urządzenie Kupującego. Wystarczające są:
- dostęp do Internetu,
- standardowy system operacyjny,
- standardowa przeglądarka internetowa,
- posiadanie aktywnego adresu e-mail.
- Warunki techniczne, jakie musi spełniać komputer lub inne urządzenie Kupującego, niezbędne do korzystania z zakupionego produktu cyfrowego, wskazane są każdorazowo w opisie danego produktu.
- Kupujący nie może dokonać zakupu anonimowo, ani pod pseudonimem.
- Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym, w szczególności poprzez przesyłanie takich treści w ramach formularzy dostępnych w Sklepie.
- Wszystkie ceny podane w Sklepie są cenami brutto.
§ 3
Usługi świadczone drogą elektroniczną
- Za pośrednictwem Sklepu, Sprzedawca świadczy na rzecz Kupującego usługę drogą elektroniczną polegającą na umożliwieniu Kupującemu zawarcia ze Sprzedawcą umowy o dostarczenie treści cyfrowych w postaci ebooków dostępnych w Sklepie. Zawarcie umowy możliwe jest bez posiadania konta w Sklepie. Procedura zawarcia umowy opisana jest szczegółowo w § 4 Regulaminu.
- Dodatkowo, Sprzedawca zapewnia Kupującemu możliwość założenia konta w Sklepie. Założenie konta możliwe jest w trakcie składania zamówienia zgodnie z procedurą opisaną w § 4 Regulaminu.
- Jeżeli Kupujący zdecyduje się założyć konto w Sklepie, Sprzedawca świadczy na rzecz Kupującego również usługę drogą elektroniczną polegającą na utrzymywaniu konta w Sklepie. W koncie przechowywane są dane Kupującego oraz historia złożonych przez niego zamówień w Sklepie. Kupujący loguje się do Konta z wykorzystaniem swojego adresu e-mail oraz zdefiniowanego przez siebie hasła.
- Kupujący w każdej chwili może usunąć konto w Sklepie.
- Usługi, o których mowa powyżej, świadczone są na rzecz Kupującego nieodpłatnie. Odpłatne są natomiast umowy o dostarczenie treści cyfrowych zawierane za pośrednictwem Sklepu.
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa Kupującemu i przekazu danych w związku z korzystaniem ze Sklepu, Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji danych osobowych przez osoby nieuprawnione.
- Sprzedawca podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego funkcjonowania Sklepu. Kupujący powinien poinformować Sprzedawcę o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu Sklepu.
- Wszelkie reklamacje związane z funkcjonowaniem Sklepu, Kupujący może zgłaszać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail kontakt@basiakawka.pl. W reklamacji Kupujący powinien podać imię i nazwisko, adres do korespondencji, a także rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Sklepu. Sprzedawca będzie rozpatrywać wszelkie reklamacje w terminie do 14 dni od otrzymania reklamacji i poinformuje Klienta o jej rozstrzygnięciu na adres e-mail składającego reklamację.
§ 4
Prawa własności intelektualnej
- Sprzedawca poucza niniejszym Kupującego, że produkty cyfrowe dostępne w Sklepie stanowią utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, do których prawa autorskie przysługują Sprzedawcy.
- Sprzedawca poucza niniejszym Kupującego, że dalsze rozpowszechnianie produktów przez Kupującego bez zgody Sprzedawcy stanowi naruszenie praw autorskich przysługujących Sprzedawcy i może skutkować odpowiedzialnością cywilną lub karną.
§ 5
Zawieranie umowy
- W celu zakupu produktu cyfrowego lub usługi, Kupujący musi podjąć następujące kroki:
- dodać produkt lub produkty do koszyka, klikając w przycisk „Dodaj do koszyka”,
- z widoku koszyka, kliknąć w przycisk „Przejdź do kasy”,
- wypełnić formularz zamówienia, podając dane niezbędne do realizacji zamówienia i wybierając sposób płatności; jeżeli Kupujący nie ma konta w Sklepie, może również w tym momencie zadecydować o założeniu konta,
- zaakceptować Regulamin – akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, ale niezbędna do dokonania zakupu,
- kliknąć w przycisk „Kupuję i płacę”.
- Po kliknięciu w przycisk „Kupuję i płacę”, Kupujący zostanie przeniesiony na stronę Operatora Płatności celem dokonania zapłaty ceny za wybrane produkty cyfrowe.
- Po skutecznym dokonaniu płatności, Kupujący zostanie przeniesiony na Stronę z potwierdzeniem zakupu. Z tą chwilą umowę o dostarczenie treści cyfrowych w postaci wybranych produktów cyfrowych uważa się za zawartą między Kupującym a Sprzedawcą. Potwierdzenie zakupu Kupujący otrzyma również na adres e-mail podany w formularzu zamówienia.
§ 6
Wykonanie umowy
- Jeżeli Kupujący wybrał produkt cyfrowy dostępny w opcji płatności jednorazowej, wykonanie umowy o dostarczenie treści cyfrowej następuje poprzez zapewnienie Kupującemu dostępu do wybranego materiału przez okres jednego roku od dnia zawarcia umowy. Produkt dostępny będzie na stronie. Dane dostępowe Kupujący otrzyma na podany w formularzu zamówienia adres e-mail. Dostęp do materiałów zostanie wyłączony po upływie roku od zawarcia umowy. Kupujący nie ma możliwości rezygnacji z dostępu do produktu cyfrowego przez okres tego roku, w szczególności nie przysługuje mu zwrot dokonanej jednorazowo płatności, ani jakiejkolwiek jej części.
- Kupujący zobowiązany jest korzystać ze strony z materiałami w sposób zgodny z prawem, Regulaminem i dobrymi obyczajami, a w szczególności:
- korzystać z platformy w sposób niezakłócający korzystanie z platformy przez pozostałych jej użytkowników, nienaruszający jakichkolwiek praw, dóbr lub interesów osób trzecich, niewpływający negatywnie na funkcjonowanie platformy, szczególnie poprzez wykorzystanie złośliwego oprogramowania,
- nie udostępniać danych dostępowych do swojego konta w platformie jakimkolwiek osobom trzecim,
- nie rozpowszechniać zakupionego produktu cyfrowego ani jego poszczególnych fragmentów bez uprzedniej zgody Sprzedawcy.
- W razie korzystania ze strony z materiałami w sposób sprzeczny z ust. 3 powyżej, Sprzedawca zachowuje prawo do zablokowania Kupującemu dostępu do produktów cyfrowych.
§ 7
Odstąpienie Konsumenta od umowy
- Konsument, który zawarł ze Sprzedawcą umowę na odległość, ma prawo odstąpić od umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
- Aby odstąpić od umowy, Konsument musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia – na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną.
- Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, dostępnego pod adresem https://basiakawka.pl/wp-content/uploads/2019/11/04.-Formularz-odstapienia-od-umowy.pdf jednak nie jest to obowiązkowe.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego Konsumentowi prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- W przypadku odstąpienia od umowy, Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od Konsumenta płatności niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
§ 8
Odpowiedzialność za wady
- Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Kupującemu produkt cyfrowy wolny od wad.
- Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Kupującego, jeżeli produkt cyfrowy ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia za wady).
- Jeżeli Kupujący stwierdzi wadę produktu cyfrowego, powinien poinformować o tym Sprzedawcę, określając jednocześnie swoje roszczenie związane ze stwierdzoną wadą lub składając oświadczenie stosownej treści.
- Kupujący może skorzystać z formularza reklamacyjnego, dostępnego pod adresem https://basiakawka.pl/wp-content/uploads/2019/11/05.-Formularz-reklamacyjny.pdf, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Kupujący może kontaktować się ze Sprzedawcą zarówno pocztą tradycyjną, jak również pocztą elektroniczną.
- Sprzedawca ustosunkuje się do składanej przez Kupującego reklamacji w ciągu 14 dni od dnia doręczenia mu reklamacji za pomocą takiego środka komunikacji, przy wykorzystaniu którego reklamacja została złożona.
§ 9
Dane osobowe i pliki cookies
Zasady przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies opisane zostały w polityce prywatności i plików cookies dostępnej pod adresem https://basiakawka.pl/polityka-prywatnosci/.
§ 10
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Sprzedawca wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku z zawartymi umowami o dostarczenie treści cyfrowych na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu.
- Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi, Konsument ma możliwość:
- zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy,
- zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Kupującym a Sprzedawcą,
- skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
- Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie internetowej http://polubowne.uokik.gov.pl.
- Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
§ 11
Postanowienia końcowe
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania oraz odwoływania ofert, promocji oraz do zmiany cen produktów w Sklepie bez uszczerbku dla praw nabytych przez Kupującego, w tym w szczególności warunków umów zawartych przed dokonaniem zmiany.
- Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wprowadzania zmian w Regulaminie. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się Regulamin obowiązujący w dacie zawarcia umowy.
- Kupujący, którzy posiadają konto w Sklepie o każdej zmianie Regulaminu zostaną powiadomieni pocztą elektroniczną na adres e-mail przypisany do konta. W przypadku braku akceptacji treści nowego Regulaminu, Kupujący ma prawo w każdym czasie wypowiedzieć umowę o prowadzenie konta poprzez usunięcie konta lub złożenie Sprzedawcy stosownego oświadczenia, w dowolnej formie, o wypowiedzeniu umowy o prowadzenie konta.
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 5.11.2019.
- Wszystkie archiwalne wersje Regulaminu dostępne są do ściągnięcia w formacie .pdf – linki znajdują się poniżej Regulaminu.
Regulamin dotyczący usług fotograficznych, świadczonych przez właściciela serwisu – Barbarę Kawkę-Kos
§ 1 Definicje
- Serwis– serwis internetowy w domenie www.basiakawka.pl oraz subdomenie www.basiakawka.pl/sklep do którego prawa przysługują Usługodawcy;
- Usługodawca – Stylistka Barbara Kawka-Kos z siedzibą na ul. Hutników 15, 42-300 Myszków, NIP: 577-198-96-32, REGON: 384287024, adres poczty elektronicznej kontakt@basiakawka.pl
- Użytkownik –osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnej, która korzysta z Usług Serwisu;
- Usługa świadczona drogą elektroniczną – usługa polegająca na wysyłaniu i odbieraniu danych za pomocą publicznych systemów teleinformatycznych na indywidualne żądanie Użytkownika, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron;
- Usługa fotograficzna– świadczenie profesjonalnych usług związanych z fotografowaniem, w tym sesji zdjęciowych, retuszem fotografii, dostarczaniem kopii fotografii w formie cyfrowej lub wydrukowanej oraz wszelkimi innymi związanymi z tym czynnościami usługami fotograficznymi, które są świadczone przez Usługodawcę;
- Towar – rzecz dostarczana wraz z wykonaniem Usługi fotograficznej, w zależności od wybranego pakietu tj. wydruki zdjęć, pudełka tzw. folio boxy, wydruki oprawione w ramę;
- Treść cyfrowa – dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej (zdjęcia w formie plików cyfrowych, video slide show);
- Strony – Usługodawca i Usługobiorca oraz Usługodawca i Użytkownik;
- Usługobiorca– osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, mająca pełną zdolność do czynności prawnych, która zawiera z Usługodawcą Umowę o świadczenie Usług Fotograficznych;
- Usługobiorca Konsument – osoba fizyczna zawierająca Umowę o świadczenie Usług Fotograficznych w zakresie niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Usługobiorca Posiadający Uprawnienia Konsumenta (UPPUK)– osoba fizyczna zawierająca Umowę o świadczenie Usług Fotograficznych bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
- Przedsiębiorca- osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Umowa- umowa świadczenia Usług fotograficznych lub Umowa świadczenia usług drogą elektroniczną zawierana w ramach niniejszego Serwisu;
- Umowa świadczenia usług drogą elektroniczną- umowa świadczenia usług zawarta pomiędzy Usługodawcą a Użytkownikiem za pośrednictwem Serwisu;
- Umowa o świadczenie usług fotograficznych – usługa pozwalająca Usługobiorcy na skorzystanie z profesjonalnych usług związanych z fotografowaniem, w tym sesji zdjęciowych, retuszem fotografii, dostarczaniem kopii fotografii w formie cyfrowej lub wydrukowanej oraz wszelkimi innymi związanymi z tymi czynnościami usługami oraz Towarami, które są dostarczane przez Usługodawcę w ramach tej usługi;
- Kompatybilność– współdziałanie Treści Cyfrowej ze sprzętem komputerowym lub oprogramowaniem, które są zazwyczaj używane do korzystania z Treści Cyfrowej tego samego rodzaju, bez konieczności ich przekształcania;
- Funkcjonalność– zdolność Treści Cyfrowej do pełnienia swoich funkcji z uwzględnieniem ich przeznaczenia;
- Interoperacyjność – zdolność Treści Cyfrowej do współdziałania ze sprzętem komputerowym lub oprogramowaniem innymi niż te zazwyczaj używane do korzystania z Treści Cyfrowej tego samego rodzaju;
- Newsletter– informacja wysyłana przez Usługodawcę drogą mailową, na podany przez Użytkownika adres poczty elektronicznej, mająca na celu dostarczenie Użytkownikom regularnych informacji lub treści związanymi z ofertą oraz działalnością Usługodawcy a także treści edukacyjnych;
- Regulamin – niniejszy regulamin.
§ 2 Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin korzystania z Serwisu www.basiakawka.pl określa warunki świadczenia przez Usługodawcę Usług fotograficznych oraz Usług świadczonych drogą elektroniczną zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, w tym zasady korzystania z Serwisu, zakres odpowiedzialności Usługodawcy a także warunki zawierania umów na odległość, zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach Usługobiorca Konsumenta oraz zasady postępowania reklamacyjnego oraz realizacji prawa do odstąpienia od umowy zawartej na odległość.
- Jeżeli Użytkownik nie akceptuje postanowień Regulaminu, powinien niezwłocznie zaprzestać korzystania z Serwisu.
- Użytkownik przed zawarciem jakiejkolwiek Umowy w ramach niniejszego Serwisu jest zobowiązany zapoznać się z Regulaminem.
- Użytkownik zobowiązany jest do przestrzegania postanowień Regulaminu.
- Regulamin jest udostępniony Użytkownikowi nieodpłatnie za pośrednictwem Serwisu w formie, która umożliwia jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści Regulaminu. Aktualna wersja Regulaminu oraz jej archiwalne wersje są każdorazowo umieszczane w Serwisie w zakładce „Regulamin.”
- Użytkownik może skontaktować się ze Usługodawcą pod adresem e-mail: kontakt@basiakawka.pl lub numerem kontaktowym: 661070194
- Użytkownik może ponadto skontaktować się z Usługodawcą za pośrednictwem mediów społecznościowych, w tym za pomocą:
- Facebooka, gdzie Usługodawca prowadzi profil o nazwie „Basia Kawka-Kos Stylistka Online”
- Instagrama, gdzie Usługodawca prowadzi profil o nazwie „basiakawkakos”
§ 3 Zasady korzystania z Serwisu
- Korzystanie z Serwisu jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Użytkownik, następujących minimalnych wymagań technicznych:
- komputer lub inne urządzenie elektroniczne z dostępem do Internetu,
- dostęp do poczty elektronicznej (w przypadku zawarcia Umowy),
- przeglądarka internetowa Internet Explorer w wersji 11 lub nowszej, FireFox w wersji 28.0 lub nowszej, Chrome w wersji 32 lub nowszej, Opera w wersji 12.17 lub nowszej, Safari w wersji 1.1. lub nowszej, włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz JavaScript (wyłącznie dla celów prawidłowego funkcjonowania Serwisu).
- Korzystanie z Serwisu oznacza każdą czynność Użytkownika, która prowadzi do zapoznania się przez niego z treściami zawartymi w Serwisie.
- Użytkownik zobowiązany jest w szczególności do:
- niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,
- korzystania z Serwisu w sposób niezakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń, niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Serwisu niezamówionej informacji handlowej (spam),
- korzystania z Serwisu w sposób nieuciążliwy dla innych Użytkowników oraz dla Usługodawcy,
- korzystania z Serwisu w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do czasowego zawieszenia funkcjonowania Serwisu spowodowanego w szczególności koniecznością naprawy systemu. Zawieszenie funkcjonowania Serwisu nie ma wpływu na zobowiązania Stron wynikających z zawartych za pośrednictwem Serwisu Umów.
- Opisy, zdjęcia, znaki towarowe znajdujące się w Serwisie mogą być chronione prawami autorskimi ich właścicieli. Zabrania się ich kopiowania i rozpowszechniania, używania do celów handlowych lub umieszczania na innych stronach internetowych bez wyraźnej, uprzedniej i pisemnej zgody Usługodawcy.
- Korzystanie z Serwisu wiąże się z wystąpieniem ryzyka zainfekowania systemu informatycznego przez niepożądane oprogramowanie, także takiego którego jedynym celem jest wyrządzanie szkód. Zaleca się korzystanie z Serwisu poprzez urządzenie posiadające oprogramowanie antywirusowe.
§ 4 Usługi
- Za pośrednictwem Serwisu Użytkownik ma dostęp do następujących Usług:
- dokonania zakupu Usługi Fotograficznej,
- dokonania rezerwacji i zakupu konsultacji,
- przeglądania treści udostępnionych w Serwisie (blog) oraz dodawania komentarzy pod tymi treściami,
- zapisania się do usługi Newsletter.
- Użytkownik ma możliwość dokonania rezerwacji konsultacji za pośrednictwem Serwisu i przy wykorzystaniu wtyczki Calendly (Calendly, LLC). Celem dokonania rezerwacji należy podać swoje imię oraz adres poczty elektronicznej. Zasady przetwarzania danych osobowych przy wykorzystaniu tej aplikacji zostały opisane w Polityce Prywatności.
- Użytkownik ma możliwość otrzymywania od Usługodawcy informacji o nowych ofertach, promocjach, nowościach, wydarzeniach w formie wiadomości przesyłanych na podany przez Użytkownika adres poczty elektronicznej (Newsletter). W tym celu należy podać prawidłowy adres poczty elektronicznej. Użytkownik w każdym czasie może odwołać zgodę na przesyłanie Newsletter’a. Umowa o świadczenie usługi Newslettera jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania przez Użytkownika żądania usunięcia jego adresu e-mail z subskrypcji. Użytkownik ma możliwość rezygnacji z usługi poprzez kliknięcie na przycisk „Rezygnuję z otrzymywania informacji handlowych” lub inny równoważny, który znajduje się w każdej wiadomości mailowej wysyłanej w ramach tej usługi. Szczegółowe informacje na temat usługi Newsletter znajdują się w Regulaminie Usługi Newsletter.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo, bez wpływu na Umowy zawarte przed dokonaniem poniższych czynności, do:
- wycofania niektórych Usług z oferty,
- zmiany cen oraz rodzaju Usług świadczonych w Serwisie,
- wprowadzania nowych Usług w Serwisie,
- przeprowadzania akcji promocyjnych na poszczególne Usługi.
§ 5 Usługa fotograficzna
- Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Serwisu zawieranie Umów o świadczenie Usług fotograficznych.
- Usługodawca oferując Usługę fotograficzną zapewnia również możliwość dokonania zakupu Towarów oraz Treści cyfrowych w postaci:
- wydruków zdjęć,
- zdjęć w formie cyfrowej (treść cyfrowa),
- pudełek tzw. folio boxów,
- W ramach Umowy o świadczenie Usług fotograficznych, Usługodawca zobowiązuje się do wykonania sesji zdjęciowej zgodnie z wybranym pakietem oraz dostarczenia Towarów objętych tym pakietem, a Usługobiorca zobowiązuje się do zapłaty wynagrodzenia.
- Usługobiorca ma prawo do wyboru jednego z następujących rodzajów sesji:
- sesja kobieca,
- sesja biznesowa,
- sesja męska,
- sesja mieszana (sesja kobieco- biznesowa).
- W celu złożenia zamówienia na Usługę fotograficzną, Usługobiorca umawia się na płatną konsultację w ramach Serwisu. Konsultacja odbywa się za pomocą środków komunikacji elektronicznej poprzez wideo rozmowę (np. przez Whatsapp) albo stacjonarnie w miejscu prowadzenia działalności przez Usługodawcę, w terminie ustalonym między Stronami, nie później niż 10 tygodni od złożenia zamówienia w sklepie. Podczas konsultacji omawiane są szczegóły zamówienia takie jak min.: wybrany pakiet, dodatkowe usługi, wybrane Towary, wynagrodzenie, czas i miejsce sesji zdjęciowej. Wideo rozmowa jest nagrywana i ustalenia na niej poczynione są wiążące dla Stron i stanowią integralną część zawartej Umowy o świadczenie Usług fotograficznych. Po zakończeniu konsultacji Usługodawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 2 dni od dnia konsultacji, przesyła Usługobiorcy ustalenia poczynione między stronami ze wskazaniem: wybranego pakietu, dodatkowych usług (np. wizażystka, fryzjerka, stylistka), wybranych Towarów, wynagrodzenia, czasu i miejsca sesji zdjęciowej a także przesyła link do dokonania płatności. Do zawarcia umowy między stronami dochodzi w momencie zaksięgowania wynagrodzenia na koncie Usługodawcy. Usługobiorca ma na dokonanie zapłaty 24 godziny od momentu otrzymania linku. Po bezskutecznym upływie tego terminu zamówienie zostaje anulowane a ustalenia między stronami poczynione na Konsultacji przestają wiązać, chyba że Strony ustalą inaczej.
- Szczegółowe warunki Usługi Fotograficznej w tym min. pakiet, dodatkowe usługi, wybrane Towary, wynagrodzenie, czas i miejsce, są ustalane między Stronami podczas pierwszej konsultacji. Po takiej konsultacji Usługobiorca otrzymuje wiadomość mailową od Usługodawcy z podsumowaniem zamówienia (tj. szczegółowymi warunkami wskazanymi w zdaniu pierwszym) oraz link do płatności. Uiszczenie zapłaty jest jednoznaczne z zapoznaniem się treścią tej wiadomości mailowej i akceptacją zakresu Usługi fotograficznej.
- Wszystkie usługi dodatkowe, takie jak: usługa wizażystki, usługa fryzjerki, usługa stylisty są dodatkowo płatne. Koszt tych usług zostaje wliczony do końcowego wynagrodzenia, które Usługobiorca jest zobowiązany zapłacić otrzymując link do płatności, o którym mowa ustępie poprzedzającym.
- W przypadku wyboru w ramach pakietu dodatkowych Towarów takich jak np. wydruki zdjęć, pudełko typu folio box, Usługodawca zobowiązuje się przenieść na Usługobiorcę własność tych Towarów i wydać mu je, a Usługobiorca zobowiązuje się Towary objęte zamówieniem odebrać i zapłacić Usługodawcy cenę wliczoną w kwotę wynagrodzenia.
- Warunkiem złożenia zamówienia jest akceptacja Regulaminu oraz Polityki Prywatności poprzez zaznaczenie odpowiedniego okienka przy dokonywaniu płatności.
- Usługobiorca ma obowiązek stawienia się na sesję zdjęciową w miejscu i czasie umówionym między stronami. W przypadku spóźnienia Usługobiorcy, czas sesji ulega skróceniu i wówczas Usługodawca nie gwarantuje, że będzie możliwe wykonanie pełnej Usługi fotograficznej, zgodnie z zakresem ustalonym między stronami. W przypadku braku takiej możliwości, Usługodawca nie zwraca Usługobiorcy wynagrodzenia ani w całości, ani w części, nawet jeżeli Usługa nie została w pełni wykonana z uwagi na spóźnienie Usługobiorcy.
- Usługodawca nie dopuszcza możliwości zmiany terminu sesji, chyba że przyczyną zmiany terminu jest udokumentowana choroba Usługobiorcy. Wówczas Usługobiorca ma obowiązek poinformowania Usługodawcy o ustaniu tej przyczyny w terminie 7 dni od dnia powrotu do zdrowia. Usługodawca wyznacza wówczas Usługobiorcy dwa nowe terminy do wyboru, które przypadają w ciągu miesiąca od dnia poinformowania Usługodawcy o ustaniu przyczyny zdrowotnej. Usługobiorca jest zobowiązany do wyboru jednego z dwóch terminów, w ciągu 24 godzin od wyznaczenia ich przez Usługodawcę. W przypadku bezskutecznego upływu tego terminu, termin ten przepada a Usługodawca nie zwraca zapłaconego przez Usługobiorcę wynagrodzenia.
- W przypadku, w którym z uwagi na szczególne okoliczności leżące po stronie Usługodawcy takie jak np. choroba Usługodawcy, wykonanie sesji zdjęciowej w ustalonym terminie nie będzie możliwe, Usługodawca zaproponuje Usługobiorcy dwa nowe terminy sesji zdjęciowej, przy czym terminy te zostaną wyznaczone w ciągu miesiąca od ustania przyczyny zdrowotnej, uniemożliwiającej wykonanie sesji. W przypadku braku akceptacji nowego terminu przez Usługobiorcę, Usługodawca zwróci Usługobiorcy zapłacone przez niego wynagrodzenie.
- W przypadku pojawienia się sytuacji losowych i niezależnych od stron np. klęski żywiołowe, konflikty zbrojne i inne sytuacje, które wynikają z siły wyższej. Strony ustalą nowy termin sesji a w przypadku braku takiej możliwości z uwagi na niemożność ustalenia momentu ustania siły wyższej, Umowa ulega rozwiązaniu, chyba że Strony ustalą inaczej.
- Podczas sesji zdjęciowej Usługobiorca ma możliwość podwyższenia wybranego pakietu, celem uzyskania większej ilości wydruków lub zdjęć cyfrowych. Dodatkowe wynagrodzenie jest wówczas płatne na miejscu po zakończeniu sesji.
- Sesje zdjęciowe są wykonywanie w studiu Usługodawcy tj. przy ul. Leśniaki 38a w Siewierzu, chyba że Strony ustalą inne miejsce sesji zdjęciowej. Sesje zdjęciowe rozpoczynają się o godzinie 9:00, chyba że Strony umówią się inaczej. Sesja zdjęciowa trwa maksymalnie 4 godziny i o jej zakończeniu decyduje Usługodawca.
- W ciągu godziny po zakończeniu sesji zdjęciowej Usługobiorca dokonuje wyboru zdjęć w ilości określonej w pakiecie, która ma zostać poddana obróbce. W uzasadnionych przypadkach, Usługodawca może wyrazić zgodę na wybór przez Usługobiorcę zdjęć w terminie późniejszym (nie później niż 7 dni od dnia zakończenia sesji) osobiście w siedzibie Usługodawcy albo online poprzez wideokonferencję i udostępnienie ekranu, przy czym zakazuje się dokonywania przez Usługobiorcę zrzutów ekranu ani utrwalania w jakikolwiek inny sposób prezentowanych zdjęć.
- Przed dokonaniem wyboru zdjęć przez Usługobiorcę, Usługodawca dokonuje wstępnej selekcji oraz może poddać zdjęcia podstawowej korekcji.
- Usługobiorca wybiera zdjęcia samodzielnie, chyba że poprosi o rady Usługodawcy. Usługobiorca wybiera zdjęcia lub zleca Usługodawcy wybór zdjęć na własną odpowiedzialność. Wybór zdjęć jest ostateczny i nie może zostać zmieniony z uwagi na poddanie ich przez Usługodawcę profesjonalnej obróbce.
- Usługodawca realizuje obróbkę zdjęć zgodnie z własnym profesjonalnym doświadczeniem i poczuciem estetyki, mając na uwadze zasady sztuki fotograficznej. Proces ten obejmuje różne kroki, takie jak korekcja kolorów, balansu światła, kontrastu, nasycenia, kadrowanie i inne dostępne narzędzia w programach do obróbki grafiki. Usługodawca może również dodać efekty specjalne, jeśli uważa to za odpowiednie, aby podkreślić pewne elementy lub stworzyć określony nastrój. Proces obróbki zdjęć jest subiektywny i zależy od indywidualnych preferencji artystycznych Usługodawcy, dlatego Usługodawca nie jest w stanie zagwarantować, że obróbka zdjęć będzie odpowiadała w 100% gustowi Usługobiorcy. W ramach niniejszej Umowy Usługodawca zachowuje swobodę twórczą i decyduje o finalnym efekcie obróbki, przy zachowaniu profesjonalizmu i zgodnie z własnym stylem artystycznym.
- Usługobiorca zapoznał się z portfolio Usługodawcy i akceptuje styl fotografowania Usługodawcy.
- Usługodawca wysyła Usługobiorcy zdjęcia po dokonaniu finalnej obróbki oraz przekazuje wszelkie Towary i Treści wchodzące w skład wybranego pakietu, jeżeli takie zostały wybrane w ramach Umowy, w terminie 28 dni od dnia dokonania wyboru zdjęć do obróbki przez Usługobiorcę. Usługodawca przesyła w tym terminie na adres mailowy Usługobiorcy pliki w ilości uzależnionej od wybranego pakietu, w formie .jpg, który umożliwia Usługobiorcy dostęp i możliwość zapisania na własnym urządzeniu i korzystanie z nich w dowolnym miejscu i czasie (funkcjonalność).
- Do korzystania ze zdjęć w formie plików (treść cyfrowa) niezbędne jest posiadanie urządzenia elektronicznego (np. komputer stacjonarny z monitorem, laptop, telefon, tablet) z dostępem do internetu, który zapewnia możliwość odtwarzania obrazu. (kompatybilność i interoperacyjność).
- W ramach zapłaconego wynagrodzenia Usługobiorca ma prawo do zgłoszenia jednej serii poprawek i jedynie pod warunkiem, że poprawki te zostaną zgłoszone w ciągu 3 dni od dnia przesłania Usługobiorcy obrobionych finalnie i wybranych przez niego zdjęć. Każda dodatkowa poprawka albo poprawka po terminie wskazanym w zdaniu poprzednim jest realizowana w ramach dodatkowego wynagrodzenia ustalonego między Stronami.
§6 Prawa autorskie
- Zdjęcia i materiały video wykonane i nagrane podczas sesji zdjęciowej stanowią utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, do których prawa przysługują Usługodawcy.
- Usługodawca, będący właścicielem praw autorskich do wykonanych zdjęć, udziela Usługobiorcy wyłącznej licencji na używanie tych zdjęć. Licencja jest nieograniczona czasowo i miejscowo, jednakże Usługobiorca zobowiązuje się do niezwłocznego usunięcia zdjęć z nośników danych oraz wszelkich materiałów promocyjnych w przypadku rozwiązania Umowy.
- Udzielenie licencji, o której mowa w ustępie poprzedzającym zawiera się w wynagrodzeniu za wykonanie Usługi fotograficznej.
- W przypadku wyboru sesji kobiecej (lub innej sesji prywatnej) Usługobiorca nabywa od Usługodawcy wyłączną licencję na używanie i wykorzystywanie zdjęć wykonanych podczas sesji zdjęciowej do celów prywatnych i niekomercyjnych. W ramach tej licencji, Usługobiorcy przysługuje prawo do wykorzystania zdjęć na następujących polach eksploatacji:
- utrwalania i zwielokrotniania zdjęć dowolną techniką, włączając w to technikę drukarską oraz cyfrową,
- rozpowszechniania zdjęć w Internecie wyłącznie w celach prywatnych i niekomercyjnych tj. niezwiązanych z prowadzoną działalnością gospodarczą Usługobiorcy lub osób trzecich,
- publicznego wystawiania, wyświetlania oraz udostępniania zdjęć w taki sposób, aby każdy mógł mieć do nich dostęp w celach niekomercyjnych w miejscu i czasie przez siebie wybranym.
- W przypadku wyboru sesji biznesowej, Usługobiorca nabywa od Usługodawcy wyłączną licencję na używanie i wykorzystywanie zdjęć wykonanych podczas sesji zdjęciowej. W ramach tej licencji, Usługobiorcy przysługuje prawo do wykorzystania zdjęć na następujących polach eksploatacji:
- utrwalania i zwielokrotniania zdjęć dowolną techniką, włączając w to technikę drukarską oraz cyfrową,
- rozpowszechniania zdjęć w Internecie, w szczególności na stronach internetowych, blogach, w mediach społecznościowych, newsletterach, związanych z prowadzoną przez Usługobiorcę działalnością gospodarczą,
- wykorzystywania zdjęć w celach reklamowych, promocyjnych oraz marketingowych związanych z prowadzoną przez Usługobiorcę działalnością gospodarczą,
- publicznego wystawiania, wyświetlania oraz udostępniania zdjęć w taki sposób, aby każdy mógł mieć do nich dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym.
- Usługobiorca ma prawo używać zdjęć wyłącznie w celach określonych w ramach konkretnego typu sesji. Cel użytkowania musi być zgodny z przeznaczeniem, o którym mowa w Umowie. Na przykład, jeśli Umowa dotyczy sesji biznesowej, zdjęcia mogą być wykorzystywane wyłącznie do celów biznesowych, natomiast w przypadku sesji prywatnej – wyłącznie do celów prywatnych.
- Usługobiorca nie ma prawa dokonywać żadnych modyfikacji zdjęć, chyba że treść Umowy lub przeznaczenia zdjęć stanowi inaczej. Zakazuje się dokonywania kadrowania, zmian kompozycyjnych, zmian kolorystyki, czy też nakładania grafik na zdjęcia bez uprzedniej zgody Usługodawcy lub bez jasno określonych warunków w Umowie.
- W przypadku, gdy Usługobiorca zamierza dokonać jakichkolwiek modyfikacji zdjęć, które są objęte tą licencją, Usługobiorca zobowiązuje się uzyskać wyraźną pisemną zgodę Usługodawcy na takie modyfikacje. Zgodę tę można uzyskać drogą pisemną, a wszelkie zmiany lub modyfikacje będą mogły być dokonywane wyłącznie zgodnie z udzieloną zgodą.
- Usługobiorca nie ma prawa przenosić lub sublicencjonować praw z niniejszej Umowy na inne podmioty bez wyraźnej pisemnej zgody Usługodawcy.
- Usługobiorca zobowiązuje się do podjęcia wszelkich niezbędnych środków w celu ochrony zdjęć przed nieuprawnionym użyciem i naruszeniem praw autorskich Usługodawcy.
- Wszelkie prawa autorskie do zdjęć pozostają wyłączną własnością Usługodawcy. Usługobiorca oświadcza, że jest świadomy i akceptuje to zastrzeżenie praw autorskich oraz respektuje prawa Usługodawcy jako autora zdjęć.
- Usługodawca ma prawo wykorzystywać zdjęcia oraz materiały video w swoim portfolio, ofertach, mediach społecznościowych i na stronie internetowej w celach promocyjnych, a Usługobiorca udziela zgody na takie działania. Usługobiorca wyraża tym samym zgodę na nieodpłatne rozpowszechnianie swojego wizerunku w materiałach Usługodawcy.
- Usługobiorca ma prawo do cofnięcia zgody, o której mowa w ustępie powyżej, jednak z uwagi na fakt, że wynagrodzenie ustalone między stronami za świadczenie Usługi fotograficznej jest ustalone w oparciu uwzględnienie przez Usługodawcę, że będzie mógł on wykorzystywać powstałe zdjęcia i materiały video w celach promocyjnych oraz w swoim portfolio, w przypadku wycofania tej zgody, Usługobiorca zapłaci Usługodawcy dodatkowe wynagrodzenie w wysokości 50% wartości zapłaconego już wynagrodzenia za Usługę fotograficzną.
- Zakazane jest wykorzystywanie zdjęć w sposób sprzeczny z postanowieniami niniejszego Regulaminu oraz ich przeznaczeniem, bez uprzedniej pisemnej zgody Usługodawcy.
- Złamanie postanowień w zakresie zakazów określonych w niniejszym Regulaminie stanowi naruszenie prawa i pociąga za sobą odpowiedzialność cywilną.
§7 Warunki i metody płatności
- Wynagrodzenie Usługobiorcy jest określane w wiadomości podsumowującej konsultację, o której mowa w §5 ust. 7 Regulaminu oraz w linku do płatności przesłanym przez Usługodawcę.
- Usługodawca wystawia dowód zakupu (paragon lub fakturę) i przesyła ją Usługobiorcy w formie mailowej, na co ten wyraża zgodę.
- W przypadku, w którym Usługobiorca chce, aby dodatkowe Towar zamówione w ramach Usługi fotograficznej zostały mu wysłane pocztą, ponosi on koszty przesyłki.
- Usługobiorca dokonuje płatności za pośrednictwem systemu płatności PayU- zapłata w dniu zawarcia Umowy (przedpłata) albo system ratalny.
- Do zawarcia Umowy między Stronami dochodzi w momencie zaksięgowania wynagrodzenia przez Usługodawcę (niezależnie czy ten wybrał formę przedpłaty czy rat). W przypadku wyboru przedpłaty, Usługobiorca ma na dokonanie zapłaty 24 godziny. Po bezskutecznym upływie tego terminu zamówienie zostaje anulowane.
§ 8 Wysyłka
- Usługodawca dopuszcza możliwość wysyłki Towarów wybranych przez Usługobiorcę w ramach wybranego pakietu składającego się na Usługę fotograficzną. Termin dostawy wynosi do 7 dni od dnia zakończenia realizacji Usługi fotograficznej, o którym to terminie informuje Usługodawca.
- Koszty przesyłki pokrywa Usługobiorca, chyba że co innego wynika z ustaleń między Stronami.
- Usługodawca zapewnia możliwość dostawy za pośrednictwem kuriera.
- Usługobiorca ma również możliwość osobistego odbioru Towarów pod adresem: ul. Leśniaki 38a w Siewierzu, po wcześniejszym umówieniu terminu z Usługodawcą.
- W przypadku wyboru dostawy, Towar zostanie dostarczony na wskazany przez Usługobiorcę adres.
- Usługobiorca ma obowiązek odebrać Towar:
- w przypadku dostawy za pośrednictwem przewoźnika- w momencie dostarczenia Towarów przez kuriera,
- w przypadku odbioru osobistego- w ciągu 7 dni roboczych od dnia przekazania mu informacji o zakończeniu realizacji Usługi fotograficznej.
- W przypadku nieodebrania przez Usługobiorcę Towaru, jest on zobowiązany do pokrycia dodatkowych kosztów poniesionych przez Usługodawcę tj. kosztów przesyłki zwrotnej do Usługodawcy oraz kosztów ponownej przesyłki.
- W przypadku nieodebrania Towaru w wyznaczonym terminie, Usługodawca wyznaczy Usługobiorcy dodatkowy termin na odebranie Towaru, Usługodawca może zastrzec ponowną wysyłkę Towarów dopiero po uiszczeniu przez Usługobiorcę kosztów przesyłki zwrotnej oraz kosztów ponownej przesyłki.
- Wydanie Towaru:
- w stosunku do Usługobiorcy będącego Przedsiębiorcą następuje w z chwilą powierzenia przez Usługodawcę Towaru przewoźnikowi trudniącemu się przewozem rzeczy tego rodzaju,
- w stosunku do Usługobiorcy Usługobiorca Konsumenta oraz UPPUK następuje z chwilą jej wydania do rąk Usługobiorcy Usługobiorca Konsumenta, chyba że Usługodawca nie miał wpływu na wybór przewoźnika przez Usługobiorcę Usługobiorca Konsumenta lub UPPUK, wówczas wydanie rzeczy następuje z chwilą powierzenia przez Usługodawcę Towaru przewoźnikowi trudniącemu się przewozem rzeczy tego rodzaju.
- Z chwilą wydania Towaru przechodzą na Usługobiorcę korzyści i ciężary związane z Towarem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru.
- W momencie dostarczenia przesyłki przez przewoźnika Usługobiorca będący Przedsiębiorcą obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju, jeżeli stwierdził, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Towaru, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
- W przypadku uszkodzenia, zniszczenia, zgubienia, utraty lub kradzieży Towaru podczas przesyłki:
- Usługobiorca będący Przedsiębiorcą jest zobowiązany w pierwszej kolejności do dochodzenia roszczeń z tego tytułu od przewoźnika,
- Usługobiorca będący Usługobiorca Konsumentem lub UPPUK zgłasza swoje roszczenia w stosunku do Usługodawcy.
§9 Reklamacje w przypadku Usług fotograficznych (sesja zdjęciowa)
- Usługodawca ponosi odpowiedzialność za zgodność świadczonych Usług fotograficznych z Umową.
- Usługobiorca ma prawo do złożenia reklamacji dotyczącej świadczonej Usługi fotograficznej, jeżeli stwierdzi, że zostały one przeprowadzone niezgodnie z Umową.
- Reklamacja powinna zostać wysłana na adres mailowy: kontakt@basiakawka.pl
- Reklamacja powinna zawierać dane umożliwiające identyfikację Usługobiorcy, datę i miejsce sesji zdjęciowej, przedmiot reklamacji ze wskazaniem uchybień po stronie Usługodawcy oraz żądania związane z reklamacją.
- Usługodawca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
§9a Reklamacje w przypadku sprzedaży Towarów (wydruki zdjęć, albumy typu folio box, wydruki zdjęć w ramkach)
- Usługodawca jest odpowiedzialny względem Usługobiorcy Konsumenta oraz UPPUK, za zgodność sprzedanego Towaru z umową na zasadach określonych w rozdziale 5a ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach Konsumenta.
- Odpowiedzialność z tytułu rękojmi określonej w kodeksie cywilnym w stosunku do Usługobiorców niebędących Usługobiorcą Konsumentem ani UPPUK zostaje wyłączona.
- Poniższe postanowienia dotyczące uprawnień i obowiązków Usługobiorcy Konsumenta stosuje się również do UPPUK.
- Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową, Usługobiorca Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
- Usługodawca może dokonać wymiany, gdy Usługobiorca Konsument żąda naprawy lub Usługodawca może dokonać naprawy, gdy Usługobiorca Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z umową w sposób wybrany przez Usługobiorcę Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Usługodawcy.
- Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Usługodawcy, może on odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową. Wówczas Usługobiorcy Konsumentowi przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy.
- Usługodawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Usługodawca został poinformowany przez Usługobiorcę Konsumenta o braku zgodności z Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Usługobiorcy Konsumenta, uwzględniając specyfikę Towaru oraz cel, w jakim Usługobiorca Konsument go nabył.
- Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Usługodawca.
- Usługobiorca Konsument udostępnia Usługodawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie. Koszty dostawy Towaru podlegającego naprawie lub wymianie ponosi Usługodawca.
- Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową, Usługobiorca Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy, gdy:
- Usługodawca odmówił naprawienia lub wymiany Towaru,
- Usługodawca nie naprawił lub nie wymienił Towaru,
- brak zgodności Towaru z umową występuje nadal, mimo że Usługodawca już próbował go naprawić lub go wymienił,
- brak zgodności Towaru z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy bez uprzedniego wezwania do naprawy lub wymiany,
- z oświadczenia Usługodawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie naprawi on lub nie wymieniu Towaru w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Usługobiorcy Konsumenta.
- Usługobiorca Konsument nie może odstąpić od Umowy, jeżeli brak zgodności Towaru z Umową jest nieistotny.
- Jeżeli brak zgodności z Umową dotyczy jedynie niektórych towarów dostarczonych na podstawie Umowy Usługobiorca Konsument może odstąpić od Umowy jedynie w odniesieniu do tych Towarów, a także w odniesieniu do innych Towarów nabytych przez Usługobiorcę Konsumenta wraz z Towarami niezgodnymi z Umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Usługobiorca Konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie Towary zgodne z Umową.
- W razie żądania obniżenia ceny, Usługodawca zwraca Usługobiorcy Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Usługobiorcy Konsumenta o obniżeniu ceny.
- W razie odstąpienia od umowy Usługobiorca Konsument niezwłocznie zwraca Towar Usługodawcy na jego koszt. Usługodawca zwraca Usługobiorcy Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.
- Usługodawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Usługobiorca Konsument, chyba że Usługobiorca Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Usługodawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Usługodawcę jest dłuższy.
- Reklamacje należy złożyć poprzez przesłanie formularza reklamacji lub innego równoważnego oświadczenia pocztą tradycyjną lub przy wykorzystaniu poczty elektronicznej na adres e-mail: kontakt@basiakawka.pl. Reklamacja może być złożona na formularzu reklamacyjnym, stanowiącym załącznik nr 2 do niniejszego regulaminu bądź na innym wzorze.
- Towar objęty reklamacją należy odpowiednio zabezpieczyć, zapakować wraz z formularzem reklamacji oraz dowodem zakupu (np. paragon, faktura, wydruk potwierdzający zamówienie, wydruk z konta bankowego) i odesłać na adres: ul. Leśniaki 38a, 42-470 Siewierz.
- Usługodawca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację Usługobiorcy Konsumenta w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
§9b Reklamacje w przypadku sprzedaży Treści Cyfrowych (wersje cyfrowe zdjęć, video slide show)
- Usługodawca jest odpowiedzialny względem Usługobiorcy Konsumenta oraz KPPUK, za zgodność sprzedanej Treści Cyfrowej z Umową na zasadach określonych w rozdziale 5b ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- Odpowiedzialność z tytułu rękojmi określonej w kodeksie cywilnym w stosunku do Usługobiorców niebędących Konsumentem ani UPPUK zostaje wyłączona.
- Poniższe postanowienia dotyczące uprawnień i obowiązków Usługobiorcy Konsumenta stosuje się również do UPPUK.
- Usługodawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z Umową Treści Cyfrowej dostarczanych jednorazowo lub w częściach, który istniał w chwili ich dostarczenia i ujawnił się w ciągu dwóch lat od tej chwili.
- Usługodawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową Treści Cyfrowej dostarczanych w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z Umową miała być dostarczona.
- Jeżeli Treść Cyfrowa jest niezgodna z Umową, Usługobiorca Konsument może żądać doprowadzenia do ich zgodności z Umową.
- Usługodawca może odmówić doprowadzenia Treści Cyfrowej do zgodności z Umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności Treści Cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Usługodawcy.
- Usługodawca doprowadza Treść Cyfrową do zgodności z Umową w rozsądnym czasie od chwili, w której Usługodawca został poinformowany przez Usługobiorcę Konsumenta o braku zgodności z Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Usługobiorcy Konsumenta, uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim są wykorzystywane. Koszty doprowadzenia Treści Cyfrowej do zgodności z Umową ponosi Usługodawca.
- Jeżeli Treść Cyfrowa jest niezgodna z Umową, Usługobiorca Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy, gdy:
- doprowadzenie do zgodności Treści Cyfrowej z Umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów,
- Usługodawca nie doprowadził Treści Cyfrowej do zgodności z Umową,
- brak zgodności Treści Cyfrowej z Umową występuje nadal, mimo że Usługodawca próbował doprowadzić Treść Cyfrową do zgodności z Umową;
- brak zgodności Treści Cyfrowej z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy bez uprzedniego skorzystania z naprawy lub wymiany,
- z oświadczenia Usługodawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Treści Cyfrowej do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Usługobiorcy Konsumenta.
- Usługobiorca Konsument nie może odstąpić od Umowy, jeżeli Treść Cyfrowa jest dostarczana w zamian za zapłatę wynagrodzenia, a brak zgodności Treści Cyfrowej z Umową jest nieistotny.
- Reklamacje należy złożyć poprzez przesłanie formularza reklamacji lub innego równoważnego oświadczenia pocztą tradycyjną lub przy wykorzystaniu poczty elektronicznej na dane podane w §9a ust. 17 Regulaminu.
- Reklamacja może być złożona na formularzu reklamacyjnym, stanowiącym załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu bądź na innym wzorze.
- Usługodawca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację Usługobiorcy Konsumenta w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
§ 10 Prawo odstąpienia od umowy
- Usługobiorca Konsument oraz UPPUK, który zawarł Umowę na odległość, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia dodatkowych kosztów, z wyjątkiem kosztów o których mowa w kolejnych ustępach.
- Postanowienia niniejszego rozdziału dotyczące Usługobiorcy Konsumenta, stosuje się również do UPPUK.
- W przypadku zawarcia Umowy o świadczenie Usługi fotograficznej, Usługobiorca Konsument ma prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia (za dzień zawarcia Umowy rozumie się dzień zaksięgowania wynagrodzenia na koncie Usługodawcy), z tym zastrzeżeniem, że prawo do odstąpienia od Umowy nie będzie przysługiwało Usługobiorcy Konsumentowi jeżeli Usługodawca wykonał w pełni Usługę (tj. przeprowadził sesję zdjęciową), za wyraźną i uprzednią zgodą Usługobiorcy Konsumenta który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia tj. za pomocą odpowiedniego okienka znajdującego się w linku do płatności, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy, i przyjął to do wiadomości.
- Usługobiorcy nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy Towarów w postaci: folio boxów z uwagi na to, że są to towary wyprodukowane zgodnie ze specyfikacją Usługobiorcy (wymiary zdjęć wybrane przez Usługobiorcę), a co za tym idzie prawo do odstąpienia od Umowy na podstawie art. 38 ust. 1 pkt. 3 nie przysługuje.
- Bieg terminu do odstąpienia od Umowy rozpoczyna się:
- dla Umowy, w wykonaniu której Usługodawca wydaje Treść cyfrową, będąc zobowiązany do przeniesienia jej własności – od objęcia Treści cyfrowej w posiadanie przez Usługobiorcę Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik,
- dla pozostałych Umów – od dnia zawarcia umowy.
- Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- W celu odstąpienia od Umowy Usługobiorca Konsument może sformułować oświadczenie samodzielnie bądź skorzystać ze wzoru oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, który stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu.
- Usługodawca informuje o możliwości skorzystania z załącznika do ustawy z dnia 30 maja 2014 o prawach Usługobiorca Konsumenta, w postaci wzoru formularza odstąpienia od umowy.
- Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy może zostać złożone w formie elektronicznej za pośrednictwem maila: kontakt@basiakawka.pl albo w formie papierowej i wysłane na adres: ul. Leśniaki 38a, 42-470 Siewierz.
- Usługodawca z chwilą otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy przez Usługobiorcę Konsumenta prześle na adres poczty elektronicznej Usługobiorca Konsumenta potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
- Jeżeli Usługobiorca Konsument wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu żądania i po rozpoczęciu świadczenia Usługi fotograficznej lub innych świadczeń, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionego wynagrodzenia.
- Usługodawca w ciągu 14 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy zwraca Usługobiorcy Konsumentowi dokonane przez niego płatności.
- Usługodawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Usługobiorca Konsument, chyba, że Usługobiorca Konsument wyrazi zgodę na inny sposób zwrotu, przy czym sposób ten nie będzie się wiązał dla Usługobiorcy Konsumenta z żadnym kosztem.
§ 12 Ochrona danych osobowych
- Dane osobowe Użytkowników będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
- Szczegółowe informacje na temat (między innymi) administratora danych osobowych Użytkowników, celu i podstawy przetwarzania danych osobowych Użytkowników, przekazywania danych osobowych Użytkowników podmiotom trzecim, informacji o potrzebie podania danych osobowych przez Użytkowników, okresu przechowywania danych osobowych Użytkowników, prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych Użytkowników można znaleźć w zakładce Polityka Prywatności.
§ 13 Odpowiedzialność Usługodawcy
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody Użytkownika powstałe w wyniku:
- nieprawidłowego bądź niezgodnego z Regulaminem korzystania z Serwisu przez Użytkownika;
- awarii sprzętu Użytkownika;
- działań lub zaniechań Użytkowników.
- W przypadku wystąpienia podejrzenia o możliwości ujawnienia hasła osobom trzecim, Użytkownik zobowiązuje się niezwłocznie zmienić dane logowania, w tym w szczególności hasło lub skontaktować się w tym celu z Usługodawcą.
- Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za naruszenie prawa i spowodowanie szkody wywołanej ich działaniami w Serwisie.
- Użytkownik może zgłosić Usługodawcy reklamację w związku z korzystaniem z Usług nieodpłatnych świadczonych drogą elektroniczną przez Usługodawcę. Reklamacja w tym zakresie może zostać złożona w formie elektronicznej i przesłana na adres e-mail: kontakt@basiakawka.pl
- W zgłoszeniu reklamacyjnym Użytkownik powinien zawrzeć opis zaistniałego problemu, będącego przedmiotem reklamacji. Usługodawca niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni rozpatruje reklamacje i udzieli Użytkownikowi odpowiedzi.
§ 14 Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie znajdują odpowiednie przepisy powszechnie obowiązujące.
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 16.09.2024
- Usługodawca zastrzega sobie możliwość zmiany Regulaminu z ważnych przyczyn (jak np. zmiana powszechnie obowiązujących przepisów, wprowadzenie nowych funkcjonalności, modyfikacja systemów informatycznych). O każdej zmianie Regulaminu Usługodawca poinformuje Użytkowników poprzez umieszczenie przez Usługodawcę na stronie głównej informacji o zmianie Regulaminu.
- Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie 14 dni od dnia opublikowania w Serwisie.
- Archiwalne wersje regulaminu publikowane są w Sklepie Internetowym w zakładce „Regulamin”.
- Do zamówień złożonych i niezrealizowanych przed dniem wejścia w życie nowego Regulaminu, stosuje się postanowienia Regulaminu obowiązującego w chwili złożenia zamówienia. Usługobiorca Konsument może jednak uznać poprzednio obowiązujący Regulamin za mniej korzystny od aktualnego i może poinformować Usługodawcę o wyborze aktualnego Regulaminu jako wiążącego.
- W przypadku umów zawartych przed zmianą Regulaminu, zastosowanie ma Regulamin w wersji obowiązującej na dzień zawarcia Umowy.
- Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu naruszenia jakichkolwiek praw Usługobiorcy Konsumenta. W przypadku niezgodności niniejszych zapisów z prawem powszechnie obowiązującym, pierwszeństwo mają przepisy prawa.
- Usługobiorcy Konsumentowi przysługuje możliwość skorzystania z następujących, pozasądowych sposobów dochodzenia roszczeń oraz rozpatrywania reklamacji:
- możliwość zwrócenia się z wnioskiem o przeprowadzenie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich na podstawie Ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich,
- wystąpienie z wnioskiem o rozpoznanie sprawy przez Stały Polubowny Sąd Konsumencki działający przy odpowiednim Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej. Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów, znajdują się pod następującym adresem: www.uokik.gov.pl, w zakładce „Rozstrzyganie sporów konsumenckich”.
- skorzystanie z unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem internetowym: ec.europa.eu/consumers/odr.;
- zwrócenie się do Miejskiego Rzecznika Praw Konsumentów o pomoc w zakresie ochrony interesów i praw konsumentów. Bezpłatną pomoc konsumentom w zakresie ochrony ich praw i interesów świadczą także organizacje społeczne, takie jak np. Stowarzyszenie Konsumentów Polskich.
- Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.